Google Adwords

Kampania AdWords, a właściwie Google Ads, to forma marketingu w wyszukiwarkach, która umożliwia wyświetlanie w wynikach wyszukiwania krótkich tekstów reklamowych, na podstawie wybranych przez reklamodawcę słów kluczowych i linkowanie tych reklam do wskazanych stron internetowych. Reklamodawca płaci, gdy reklama AdWords zostanie kliknięta przez użytkownika i zostanie on przekierowany do serwisu reklamodawcy. Dzięki temu reklamy internetowe trafiają do osób, które są zainteresowane produktem lub usługą i w danym momencie wyszukują go w Internecie.

Reklama w wyszukiwarce w formie tekstowej składa się z dwóch nagłówków do 30 znaków długości, pola tekstowego (do 80 znaków) i wyświetlanego adresu URL (do 15 znaków). Mogą im towarzyszyć rozszerzenia reklam, m.in. linki do podstron, kierujące do najważniejszych sekcji serwisu, rozszerzenia lokalizacji wskazujące fizyczny adres reklamodawcy oraz rozszerzenia połączeń, prezentujące numer telefonu i umożliwiające połączenie telefoniczne po kliknięciu przycisku „Zadzwoń”.

Kampanie AdWords to także wyświetlanie reklam graficznych (bannerów) w sieci współpracujących z Google stron, czyli sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network, GDN), sponsorowanych treści wideo na portalu YouTube oraz reklam w poczcie Gmail.